Segmentacja klientów banku | Kto może być klientem banku |Kredytobiorca

Segmentacja klientów banku

Segmentacja klientów banku

Kto może być klientem banku

Banki oferują nam różnorodne produkty finansowe. Zwłaszcza te nie nastawione na realizację potrzeb określonej grupy klientów, czyli banki uniwersalne, zabiegają o zainteresowanie wszelkich grup klientów. Z usług banku może więc skorzystać praktycznie każdy. Niezależnie od tego czy jesteśmy osobą fizyczna, osobą prawną czy jednostką organizacyjną możemy stać się klientem banku.

Segmentacja klientów banku

Segmentacja to swego rodzaju podział klientów na pewne grupy, które charakteryzuje popyt na określone produkty bankowe, specyficzny rodzaj kontaktów z bankiem, podobne oczekiwania dotyczące obsługi przez bank. Dzięki analizie rynku i podziałowi na grupy, które charakteryzują podobne cechy, bank stwarza sobie możliwość wyspecjalizowania się pod kątem potencjalnego klienta banku. Ten proces prowadzi do tego, że mamy różne rodzaje banków np. banki hipoteczne. Dzięki temu, ze ich usługi skierowane są do konkretnej grupy klientów, możemy mówić o wyspecjalizowanych bankach. To daje możliwość dostosowania produktów finansowych do potrzeb indywidualnego klienta. Pokusić się można nawet o stwierdzenie, że bank, który oferuje nam wszystko, tak naprawdę nie oferuje nam nic szczególnego, bowiem działa we wszystkich segmentach rynku, a nie da się przecież być we wszystkim dobrym.

Budowanie relacji

Segmentacja klientów banku i dostosowanie swoich usług do jednej z grup potencjalnych klientów to nie wszystko. Banki pragną nie tylko zdobywać nowych klientów, ale i jak najdłużej zatrzymać przy sobie obecnych. Jest to również strategia banku, oparta na wieloletnich obserwacjach i analizach. Okazuje się bowiem, że zapewnienie stałych klientów, poprzez budowanie długofalowych relacji z już pozyskanymi klientami banku, to także dobry sposób na wygenerowanie znacznych oszczędności. W jaki sposób? Jest to możliwe, dzięki zmniejszeniu nakładów na produkty informacyjne i reklamowe przeznaczone dla nowych klientów. Stałą relacja z aktualnymi klientami banku pozwala na zmniejszenie konieczności zabiegania o nowych klientów.

Wzrost świadomości

W ostatnich latach obserwujemy znaczący wzrost świadomości wśród klientów banku. Jesteśmy coraz odważniejsi w relacjach z bankami i mamy coraz większa wiedzę na temat produktów bankowych. Zyskujemy świadomość, że to banki są dla nas, a nie my dla nich, dzięki czemu czujemy się pewniej w tych relacjach. Co za tym idzie? To, że od jakiegoś czasu to banki muszą zabiegać o nasze zainteresowanie, oferując coraz to nowe, tańsze i lepiej dopasowane do indywidualnego klienta banku produkty finansowe.

 

 

 

Dodaj komentarz