Kredyt hipoteczny - o co należy zadbać podczas załatwiania formalności? - TRUST.ORG.PL

Kredyt hipoteczny – o co należy zadbać podczas załatwiania formalności?

Kredyt hipoteczny – o co należy zadbać podczas załatwiania formalności?

Kredyt hipoteczny to dla wielu osób możliwość spełnienia własnych marzeń o posiadaniu nieruchomości. Trzeba jednak przygotować się do tego, że załatwienie formalności trochę trwa. Z góry należy przygotować odpowiednie dokumenty. Ich brak może spotkać się z odmowną decyzją banku.

Jakie dokumenty do kredytu hipotecznego?

Trzeba przygotować się na to, że w tym przypadku bank na pewno będzie wymagał całkiem sporo od potencjalnych kredytobiorców. Jednak nie jest to z ich strony żadna złośliwość, ale konieczność uzyskania pewności, że ma się do czynienia z osobami, które będą w stanie poradzić sobie ze spłatą zobowiązania.

Jeżeli chodzi o dokumenty, to należy zadbać w pierwszej kolejności o te, które będą w stanie potwierdzić tożsamość potencjalnych kredytobiorców. Mowa tutaj o:

  • ważnych dowodach osobistych,
  • dodatkowych dokumentach ze zdjęciem, np.paszportów lub też prawo jazdy,
  • skróconego odpisu aktu małżeństwa,
  • umowa o rozdzielności majątkowej, jeżeli takowa w małżeństwie obowiązuj.

Umowa rozwodowa, jeżeli takowa była zawarta, a dana osoba samodzielnie chciałaby o kredyt się postarać.

Jakich dokumentów nie można zapomnieć?

Jednak to nie koniec dokumentów, jakie należy mieć przy sobie. Tzw. papierologii będzie całkiem sporo i trzeba być tego świadomym. Oprócz wyżej wymienionych, na pewno należy przygotować do załatwienia:

  • zaświadczenia o zatrudnieniu i wysokości miesięcznych dochodów – warto upewnić się, w jaki sposób dokument ma zostać przedstawiony, czy na druku bankowym lub papierze firmowym,
  • oświadczenie o dochodach obydwu stron lub jednej osoby – tak, aby bank miał wgląd w całą sytuację finansową,
  • wyciąg z konta bankowego – na to, gdzie wpływa wynagrodzenie, na ogół trzeba przedstawić historię z danego okresu, np. z ostatniego pół roku,
  • deklaracji podatkowej PIT-37- bank może wymagać dokumentu z ostatniego roku lub dwóch lat, uwaga musi być to dokument, który zostanie potwierdzony przez US.

Czy można otrzymać kredyt przy umowie zlecenie lub umowie o dzieło?

Teoretycznie tak. Praktycznie – jak w przypadku umowy o pracę lub przy własnej firmie – wszystko uzależnione jest od banku. Trzeba mieć świadomość co do tego, że w przypadku tego rodzaju umów, bank może mieć większe wymagania. W szczególności, jeżeli chodzi o wysokość dochodów, jak również o wkład własny, który w tym przypadku może być większy. Może się także okazać, że bank będzie miał więcej wymagań odnośnie dokumentów, dlatego jeszcze przed złożeniem wniosku warto pobrać stosowny dokument, aby niczego nie zabrakło. Tak, aby cała procedura składania wniosku o kredyt hipoteczny mogła zakończyć się jak najszybciej.

Dodaj komentarz